Model lode Schärenkreuzer (Nemere II) L70 VVL
Model lode Schärenkreuzer (Nemere II) L70 VVL
217,96 EUR

Model lode Schärenkreuzer (Nemere II) L70 VVL

MIERKA: 72 x 13 x 92 cm

TYP: agát - iné tropické stromy

PRÍSLUŠENSTVO : k lodnej truhle sa dodáva estetická menovka a drevený podstavec. Vďaka podstavcu ju možno ľahko umiestniť na nábytok.

DOPRAVA: Drevený model loďky sa dodáva v bezpečnej škatuli splachtou, ktorej nasadenie trvá niekoľko minút.

Drevený model lode v mierkeNemere II je kompletne ručne vyrobený , čo je poctou zručnej práci skúsených a praxou overených remeselníkov. Ozdoba vyrobenátechnikoubridlice je prepracovaná do najmenších detailov, nepoužívajú sa žiadne vopred zmontované drevené stavebné bloky.

Model je vyrobený z kvalitných drevených materiálov,ktoré zaručujú harmonické začlenenie ornamentu do sveta interiérových dekorácií a dizajnu.

Bloky kabíny modelu plachetnice, kotvy a ďalšie zložité detaily sú vyrobené z kovových zliatin vo vlastnej dielni. Nevyhnutným doplnkom plachetnice sú plachty, ktoré sú ručne šité.

Na výrobe zmenšených drevených modelov lodí sa podieľajú stovky človekohodín práce a veľká zručnosť na základe originálnych návrhov, podrobných výkresov a malieb.

Kvalita a presnosť čiapky lode Nemere II sa pred zabalením do konečného obalu niekoľkokrát starostlivo skontroluje. Môžeme vás preto ubezpečiť, že pri nákupe získate vysokokvalitný výrobok, ktorý vám bude robiť radosť mnoho rokov.

Cikkszám
C001
Objednateľné
217,96 EUR
Podrobnosti

KRÍŽNIK (NEMERE II)

HISTÓRIA HAJO

Klasický krížnik (anglicky Square Metre Yacht alebo Skerry Cruiser, nemecky Scharenkreuzer alebo Schärenkreuzer) je typplachetnice, zvyčajne postavený z dreva podľa takzvaného pravidla štvorcových metrov, pravidiel pre túto triedu plavidiel. Vznikla vo Švédsku a najrozšírenejšia bola v Pobaltí, hoci niektoré triedy boli populárne aj vo zvyšku Európy a v Spojených štátoch. Rôzne triedy klasických krížnikov nie sú postavené podľa presne definovanej konštrukcie, t. j. lode v rovnakej triede nie sú identické, ale keďže sa riadia rovnakými pravidlami, sú porovnateľné veľkosťou aj výkonom. Väčšina klasických krížnikov sú dlhé, úzke lode s nízkou palubou a vysokými plachtami.

Prvé domáce krížniky mali triedu 40. Kálmán Kandó, v celej Európe známy inžinier, ktorý vynašiel elektrické lokomotívy nesúce jeho meno, si v roku 1924 objednal návrhy u nemeckého lodného konštruktéra Adama Harmsa. Jeho loď postavila Balatonská jachtárska spoločnosť a plachetnica GLÓRIA bola spustená na vodu v roku 1925. O rok neskôr dal Jenő Moldoványi podľa návrhov Adama Harmsa postaviť krížnik NEMERE 40, tiež v Jachtárskej spoločnosti (tento škunerový krížnik je dnes medzi námorníkmi známy ako Kisnemere, pretože v roku 1944 sa jeden zo 75 krížnikov tiež volal Nemere). Obe lode sa po opakovaných rekonštrukciách plavia dodnes. Trvalo sedemnásť rokov, kým sa postavilo ďalších 40 krížnikov a do triedy pribudli ďalšie dve jednotky. ADDIO III bol dokončený v roku 1943 a TABU v roku 1944.

Vráťme sa však k vzhľadu ostatných tried krížnikov. V roku 1927 boli postavené tri krížniky 22 a jeden 30. Prvú 22, SIRICCO, postavil Dr. Miklós Tuss, druhú, ZULU, László Kerényi a tretiu, KARAKÁN, Krayer Krauss Arnold. Prvým z 30 lodí bol RABONBÁN, ktorý objednal Dr. Gábor Ugron, pravdepodobne v Nemecku. Dvadsaťdvojky boli pravdepodobne postavené podľa projektov Jenőho Benacseka. SIROCCO bol postavený v Budapešti, KARAKÁN v drevárskej spoločnosti vo Veszpréme a ZULU v Balatonskej jachtárskej spoločnosti. Loď SIROCCO vyhrala štyri majstrovstvá a 24. augusta 1929 prekonala rekord v preplávaní vzdialenosti medzi Kenese a Keszthely s časom 5 hodín 53 minút, čo sa podarilo pred 78 rokmi, o čom svedčí aj fakt, že dnes je rekord 3 hodiny 40 minút. RABONBÁN vyhral prvé preteky s modrou stuhou v roku 1934 a raz sa stal šampiónom. Druhá 30-ka bola spustená na vodu v roku 1928 a pokrstili ju EMESE, ktorú postavil spisovateľ a továrnik István Schuller. .


Viac informácií:http://www.scharenkreuzer.hu/balatoni_scharen_tortenet.html

Údajov
EAN číslo:
C001
Podobné výrobky