Nafukovací čln

V posledných rokoch výrobcovia nafukovacích člnov prudko rozšírili svoj sortiment. V súčasnosti môže byť výzvou nielen výber medzi mnohými výrobcami, ale aj rozmanitosť výrobkov z rôznych materiálov, v rôznych prevedeniach a s rôznymi funkciami. Chápeme, ak sa niekedy cítite stratení v tejto kavalkáde člnov. Ale nebojte sa! Popisy v dolnej časti stránky sú tu len preto, aby vám pomohli zorientovať sa a nájsť v tejto pestrej ponuke ten najlepší čln pre vás.

Materiály:

Materiál väčšiny nafukovacích člnov je PVC. Ak výrobca uvádza aj záhadné názvy materiálov "gumy", z ktorej je výrobok vyrobený, materiálom člnov nazývaných člny je polyvinylchlorid, tiež PVC, za bežnú cenu (približne 800 - 1300 HUF/cm). V niektorých prípadoch sa do materiálu člnov pridáva trochu gumy, ale zvyčajne ide o člny na špeciálne účely. PVC je samozrejme na tento účel veľmi vhodné. Na kvalitu má vplyv hrúbka materiálov a počet vrstiev uložených na sebe, ako aj kvalita lepidla. Mali by ste vedieť, že všetky materiály používané na nafukovacie člny na celom svete, bez ohľadu na hlavnú značku, vyrába len 4 - 5 veľkých čínskych a kórejských spoločností a potom sa dodávajú do tovární v Číne alebo Kórei, kde sa člny strihajú a lepia, a potom hotové výrobky putujú do skladov známych výrobcov na celom svete. Existuje len veľmi málo európskych alebo amerických výrobcov, ktorí si môžu dovoliť luxus výroby v lone. Vyrábajú sa však aj z "obstaraného materiálu". Samozrejme, člny z PVC nie sú zlé, svojim majiteľom bezpečne slúžia mnoho rokov, tiež to nie je výhodná voľba. Nevenujte pozornosť ani tak značke, ale kvalite výrobku.
Všeobecná hrúbka materiálu: 0,75 - 1,2 mm

Pevné gumené člny vyrobené z Hypalonu (neoprénu) patria do inej kategórie. Hypalon vynašla spoločnosť DuPont. Tento materiál nie je v skutočnosti nič iné ako syntetický kaučuk. Hoci materská spoločnosť ukončila výrobu v roku 2010, získanie licencie znamená, že výroba bude pokračovať v Japonsku, čím sa zabezpečí budúcnosť člnov z Hypalonu. Hypalon má mnoho skvelých vlastností, napríklad neuveriteľnú odolnosť voči väčšine chemických tónov, teplu a oleju. Nemôže sa prepáliť, nestráca svoju farbu a je odolný voči všetkým poveternostným podmienkam. Jeho nevýhodou je, že je relatívne drahý, a preto sa na splnenie požiadaviek vyžadujú zložitejšie lode. Najznámejšou značkou Hypalonu je ORCA.
Všeobecná hrúbka materiálu: 0,9 - 1,2 mm

_x000D_

Ak si nie ste istí, z akého materiálu je loď vyrobená, nepovedzte predávajúcemu, ak máte podozrenie na niečo podozrivé. Môžete sa o tom presvedčiť sami, keď sa pozriete za odskrutkovaný ventil. Skontrolujte vnútornú stranu materiálov! Hypalón je vždy čierny alebo veľmi tmavosivý. Obe polovice PVC majú rovnakú farbu. Ak to nepomôže, veľmi opatrne oškrabte povrch materiálu. Ak sa dá ľahko oprášiť, potom Hypalon, ak sa len silno poškriabe, potom PVC.

_x000D_



Pomôcka na interpretáciu typu spodnej dosky člnov:

_x000D_

_x000D_

ROLL-UP alebo lamelová podlaha: laminátová, rolovacia podlahová krytina. Výhodou je, že čln sa dá zložiť bez nutnosti odstrániť podlahovú dosku, ale neposkytuje väčšiu stabilitu a tiež zväčšuje dĺžku člna. Zaberá málo miesta a ľahko sa montuje. Jednoduché člny, podáva podlahu člna.

_x000D_

ALU: odnímateľné hliníkové podlahové panely: Veľmi praktické, pretože panely sa dajú rozobrať jednotlivo, takže sa dajú ľahko skladovať a prepravovať aj na veľkých lodiach. Keďže sú dosky voľné, pri sklopení sa dajú použiť až do dĺžky 5-6 metrov. Ďalšia výhoda samotného hliníka: Je ľahký a odolný voči korózii. Najobľúbenejšie sú pod.

_x000D_

Laminované dosky: Majú rovnaké vlastnosti ako podlaha, ale materiálom je lisovaná drevená doska pokrytá plastom. Je lacnejšia ako hliník, ale ak je slabá, prichádzajúca voda môže materiál poškodiť.

_x000D_

AIR-FLOOR: nafukovacia podlaha: Aj keď si myslíte, že podlaha plážových člnov sa zmenila, je to jedno z najlepších riešení. Skladá sa z dvoch vrstiev spojených miliónmi pevnejších vlákien. Nafúknutý vzduch rozťahuje tieto dve vrstvy od seba a vytvára tak neuveriteľne tvrdú a zároveň pružnú podlahu. Absorbuje pohyb člna a vedie ho najjemnejšie, ale poskytuje dokonalý jazdný povrch. Nemožno ju z batožinového priestoru vybrať, takže sa dá prepravovať spolu. Čln je integrovaný. Dá sa vŕtať, lepiť, montovať s konzolou riadenia, sedadlom vodiča. Podlaha veľkých nafukovacích člnov.